CAPTURE THE REAL YOU

Chociaż żyjemy w XXI wieku to sytuacja kobiet w wielu krajach świata nadal jest dramatyczna.

Za sprawą grup propagujących prawa kobiet wiele się zmieniło w Europie czy Stanach Zjednoczonych w ciągu minionego stulecia. A jednak nadal są tacy, którzy chcą zamknąć nam-kobietom usta, chcą narzucić swoją wolę i zabronić decydowania o własnym życiu i zdrowiu.

Jeszcze 10 lat temu żaden kraj na świecie (!) nie dawał kobietom i mężczyznom równych praw. Bank Światowy opublikował w ub. roku raport „Kobiety, biznes i prawo”, z którego wynika, że tylko sześć krajów daje równe prawa obu płciom. Każdy kraj był oceniany w ośmiu kategoriach: swoboda przemieszczania się, podjęcie pracy, wynagrodzenie, zawieranie małżeństwa, posiadanie dzieci, zarządzanie majątkiem, działalność biznesowa, prawo do emerytury. Najgorzej wypadły kraje na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.

Idąc ulicą w Tiznit (Maroko) ujrzałam tą reklamę z hasłem „Capture the real you” i łańcuchem – dokładnie na linii ust dziewczyny na zdjęciu. Było to tak symboliczne i mocne, że natychmiast podniosłam aparat do oka. Dokładnie w momencie naciskania spustu migawki zza baneru wyszły dwie kobiety. Już wtedy wiedziałam, że jest to zdjęcie, które mówi, a nawet krzyczy. Tym bardziej cieszę się, że zostało docenione przez jury konkursu OKo magazynu Kontynenty (1. miejsce w kategorii „Afryka”).

Jolanta Suszko-Adamczewska

fot. Maciej Meru Adamczewski
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *